ПТИЦИТЕ НА ФАНТАЗИЯТА
курс за развитие на актьорски и творчески умения

Креативността е поведение, което се учи и придобива – то е осезаемо и е от решаващо значение за развитието на човека.

 

 

.

Проф. Александър Илиев преподава по призната методика, по която в момента се работи в най-добрите училища на САЩ, Австралия и няколко класни европейски лицеи.

По време на курса децата развиват своето въображение и се научават на умения, с които свободно и артистично да се изразяват в сценичното и филмовото изкуство. Основните теми, по които ще се работи са свързани с разработка на добродетелите – любов, благодарност, състрадание, прошка, инициативност, храброст и др. Децата ще се учат сами да създават и разиграват сюжети по тези общочовешки проблеми, ползвайки собствената си фантазия. Успоредно с това ще се разработват и вече познати сюжети от съкровищницата на изкуството – митове, обреди, приказки, легенди, сказания, народни умотворения, драматургия за театър и кино. Поради синтетичната природа на театъра и киното, децата неусетно ще преминават през всички изкуства.

Най-важната характеристика на курса обаче е продукцията. Всеки седмичен блок тя ще бъде създавана и заснемана за учебен и семеен архив. Така децата ще могат да се учат от собствените си пропуски и успехи; родителите ще следят качеството на обучението и прогреса на своите деца; семействата ще имат заснети спомени от периода на ученичеството на техните наследници; училището ще документира и съхрани една съвременна методология за възпитание на ранна мъдрост в учениците и развитие на тяхната творческа фантазия в действие.

Умения и качества, които се придобиват:

  • актьорско майсторство;
  • доверие, сътрудничество и общуване в група;
  • концентрация;
  • координация на тялото и движението в пространството;
  • способност за слушане, наблюдение и взаимодействие;
  • синхронизация чрез движение;
  • изразяване чрез движението на тялото – форма на тялото, мимика, жест;
  • способност за импровизация и изграждане на етюд;
  • развиване на гласа;
  • способност за изразяване на вътрешния свят;
  • способност за представяне на идеи и изразяване пред публика;
  • въображение и абстрактно мислене;
  • способност да свържат на пръв поглед неподходящи неща и да синтезират знания и информация;
  • формиране на различаващи способности и способности за взимане на решения;
  • способност за създаване на линията на историята и работа върху драматургичен текст.

През учебната 2019/2020 г.  проф. Александър Илиев ще преподава в Юнити Академия на две групи деца –  съботна и неделна от 10,30 до 12,30 часа. Целогодишно заниманията са разпределение в 26 двойни учебни часа за всяка група.

Със съдействието на Частно СОУ за изкуства и чужди езици “Артис” заниманията и заснемането на филмовите откъси ще се провеждат в сградата на училището в кв. “Младост 2″, бул. Андрей Ляпчев” 72.

Програмата на всяка от групите се базира на два основни блока – първи блок “Сценично и филмово изкуство” и втори блок “Мъдрост и въображение”

Програма първи блок “Сценично и филмово изкуство”

1. Общуването без думи – активно, неутрално, пасивнотта чрез изкуствата

  1. Запознаване с учениците
  2. физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  3. правене на скулптури
  4. градината на скулптурите
  5. фоторазкази в пози

2. Играта – правила, състезание, победители

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Принципи на куклата
  3. Състезанието на буболечките
  4. Малките животни

3. Театърът – нещо, което се случва между актьор и зрител

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Принципи на маската
  3. Роб и господар
  4. Телефонни спорове
  5. Самолетът на щастието

4. Пантомимата – действие, отношение, образ

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Принципи на илюзията
  3. Дръж крадеца
  4. Сътворението на света
  5. Тъмната стая

5. Танцът – стъпки, чувство, абстракция

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Следвай ритъма
  3. Страсти във времето
  4. Кръгови ритуали
  5. Борбата на огъня и водата

6. Циркът – смях, страх и съвършенство

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Аз го мога, ти не
  3. Папагал и пародист
  4. Жанровете като клоуни
  5. Парад и шари-вари – 10 мин.

7. Фотографията – светлопис, композиция, характер

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Светлина и сянка
  3. Селфи от мястото на случване
  4. Реклама на предмет
  5. Начини да се забавляваме заедно

8. Киното – движение, видима енергия, гледна точка

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Планове и движения на камерата
  3. Трите вида монтаж
  4. Трите вида филми
  5. Моят първи филм

9. Телевизията – интерес, актуалност, заразителност

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Предаването, което обичам
  3. Това не са новини
  4. Пародия на сериал
  5. Като на мач – 10 мин.

10. Умението да давам и получавам – Коледна продукция

  1. Работа по сценария за Коледната продукция
  2. Репетиция на Коледната продукция
  3. Представяне на Коледната продукция
  4. Обратна връзка, разговор със зрителите

11. Пластичните изкуства – линия, цвят, обем

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Рисуване по длани, стъпала, профили
  3. Рисуване с тела на обекти
  4. Общо послание с картина

12. Музиката – тон, мелодия, хармония

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Говорещи хорове, корифей, строфа, антистрофа
  3. Свирене на перкусионни инструменти
  4. Нашият химн

13. Литературата – слово, разказ, смисъл

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Митът за Орфей и Евридика, разказ с продължение
  3. Митът, превърнат в действие; словото, превърнато в картина
  4. Моето изречение, добавка към този мит

14. Архитектурата – пространство, функционалност, сигурност

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Архитектоника на тялото и речта, конструктивни упражнения
  3. Изработка на куб и обиграване на куба
  4. Създаване на Дядовата ръкавичка, разиграване на приказката

15. Модата – подчиненост, фантазия, стил

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Пижамено парти, парти на духовете, парти на сънищата
  3. Проект за футуристично облекло
  4. Ревю на моя най-добър костюм

16. Комедия – структура на гега (трик, гег, слапстик, нонсенс)

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Тялото като най-добрият реквизит на актьора
  3. Гласово подражание
  4. Бременските музиканти като пародия

17. Драма – структура на конфликта (безситуационност, безконфликтност, колизия, същински сблъсък)

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Телефонен разговор, кресчендо и декресчендо
  3. Играчка-плачка, градация, деградация
  4. История без край, продължавана от всеки следващ

18. Трагедия – структура на невъзможността (съдба, вина, изкупление)

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Изкачване на Еверест, физическо упражнение
  3. Разкази за стихии
  4. Рагнарок или падението на боговете

19. Герой – човек, готов да умре за идеите си

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Моят любим герой, изигран в една минута
  3. Парад на приказните герои
  4. Битката на титаните на забавен кадър

20. Нашата телевизия – предаванията / нашата пиеса – случката

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Моето любимо предаване / случката и проблемът в пиесата
  3. Пародия на най-смотаното предаване 8 пародия на пиесата

21. Нашата телевизия – рекламите / нашата пиеса – противоборството

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Най-добрите реклами / играем само добрия
  3. Реклама на зададени предмети / играем само лошия

22. Нашата телевизия – филмите / нашата пиеса – победата

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Най-скучните филми / финалът на пиесата и крахът на лошите
  3. Филм с неясен край / финалът на пиесата в полза на лошите

23. Нашата телевизия – един ден в ефир / нашата пиеса – всичко без зрители

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правогово
  2. Създаване на ТВ програма за деня / създаване на спектакъла
  3. Изиграване на програмата / изиграване на спектакъла

24. Нашата телевизия – повторение в ефир / нашата пиеса – всичко със зрители

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
  2. Допълване на ТВ програма за деня / допълване на спектакъла
  3. Изиграване на програмата / изиграване на спектакъла

25. Нашата телевизия – гости и интервюта / нашата пиеса – кадър по кадър

  1. Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор – 10 мин.
  2. Допълване на ТВ програма за деня / допълване на спектакъла – 10 мин.
  3. Изиграване на програмата / изиграване на спектакъла – 40 мин.

26. Финална продукция – „Каквото посееш, това ще пожънеш“

  1. Генерална репетиция на продукцията
  2. Представяне пред родители, учители и гости

Програма втори блок “Мъдрост и въображение”

1. Въведение в мъдростта чрез изкуствата

  1. Запознаване с учениците
  2. Нарисувай семейството си
  3. Разделяне на групи, всеки представя семейството си на другите
  4. Споделяне на представител от всяка група и дискусия
  5. ВАЖНО – подготовка на въпроси за дискусията

2. Любопитство; Творчество

  1. По един въпрос на тема „Моята бъдеща професия?“ листчета от всяко дете, размяна на листчетата и отговори
  2. Отговор за 1 минута от преподавателя
  3. Строеж на мечтания дом за всички по групи
  4. Обясняване на задачите за домашно

3. Ученолюбие; Постоянство

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Намиране на информация по групи за Салвадор Дали, Антонио Гауди, Мигел де Сервантес и създаване на табло с рисунки, текстове, фотографии до 5 броя
  3. Коментари и обсъждане на таблата
  4. Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.

4. Здрава преценка; Правѝ умни избори

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Решение на една ситуация от три групи, кавказкият тебеширен кръг, записване на флипчарт на стратегията
  3. Споделяне и разкриване на решението на Аздак
  4. Написване на четиристишие от всеки по темата и прочитане
  5. Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.

5. Социална интелигентност; Работа в екип

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Разделяне по групи и упражнение Дядовата ръкавичка, избор на роли на животни, разпределяне на животните в къщата, написване на 5 правила, представяне на проекта
  3. Обсъждане на резултатите

6. Мъдрост; Благоразумие

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Дискусия на тема вредни храни, компютърни игри, опасни занимания, какво не трябва да се прави и защо, какво да го замени и защо
  3. Телевизионно предаване по тези теми, разиграване на ситуации в кадър
  4. Обясняване на задачите за домашно

7. Смелост

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Разказ за най-смелия герой
  3. Прочит и обсъждане на разказите
  4. Обясняване на задачите за домашно

8. Почтеност; Справедливост

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Разказ ни пиесата „Животът е сън“ на Калдерон и три рисунки по групи върху темата
  3. Обсъждане на рисунките
  4. Обясняване на задачите за домашно

9. Доброта; Смирение

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Записване на пет добри постъпки към семейство и приятели, по една на човек
  3. Прочитане и обсъждане на написаното.
  4. Научаване на молитвата на Вазов и изпълнение дума по дума пред камерата от всички.
  5. Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.

10. Умението да давам и да получавам – Коледна продукция

  1. Работа по сценария за Коледната продукция
  2. Репетиция на Коледната продукция
  3. Представяне на Коледната продукция
  4. Обратна връзка, разговор със зрителите

11. Обич

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Упражнение в движение – прегърни всеки, по музика
  3. Символ на любовта от пластилин, без сърчица
  4. Обсъждане на творбите
  5. Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.

12. Лидерство; Самоконтрол

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Моята мечта, какво искам да мога да правя, план в три точки за постигане до края на годината или в по-кратък срок.
  3. Споделяне по групи
  4. Водене на другите на опашка и смяна на водачите
  5. Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.

13. Обич към красотата; Духовност

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Разказ за Рождество Христово и героите в него
  3. Изработка на паноптикум по групи
  4. Обсъждане на произведенията
  5. Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.

14. Благодарност; Прошка

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Пет неща, за които съм благодарен и прощавам на майка и пет на татко и споделяне
  3. Разходка, спиране и благодарност на другия за нещо
  4. Да благодаря на един учител пред камерата
  5. Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.

15. Надежда; Бъди позитивен

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Разучаване на песента „Надежда“ с текст на Джани Родари, заснемане
  3. Последната ми най-висока оценка, какво направих добре за да я постигна; какво бих направил по-добре следващия път в таблица
  4. Анализ на резултатите
  5. Обясняване на задачите за домашно

16. Чувство за хумор

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Изкуството на карикатурата
  3. Аз и моите приятели, карикатура молив
  4. Обсъждане на произведенията
  5. Хор на смеха в две групи и заснемане
  6. Обясняване на задачите за домашно

17. Ентусиазъм

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Разказ за най-щастливата ми случка – ТВ интервю по групи
  3. Обсъждане на ТВ предаване
  4. Обясняване на задачите за домашно

18. Уважавай различните

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Игра на опозиции, да напишат обратното на зададеното и предимствата на двете страни
  3. Кръгово рисуване по категории
  4. Обсъждане на изложбата
  5. Обясняване на задачите за домашно

19. Бъди пример за другите; Избери да даваш всеки ден най-доброто от себе си

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Есе на тема Кой е моят идол; 5 неща, които харесвам в него/нея
  3. Споделяне в групи
  4. Споделяне пред всички – по какво приличам аз на моя идол
  5. Обща дискусия брейнсторминг – как да давам всеки ден най-доброто от себе си
  6. Обясняване на задачите за домашно

20. Помагай на другите

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група – 15 мин.
  2. Децата се групират в отбори – имат да подредят пъзел с липсваща част от техния пъзел и една излишна част от пъзела на друг отбор– 20 мин.
  3. Обсъждане на извлечените поуки – 10 мин.
  4. Споделяне на случки за взаимопомощ – 10 мин.
  5. Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.

21. Спри насилието

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група – 15 мин.
  2. Графика – лист разделен на две: от лявата страна децата рисуват графика на случки на насилие, от дясната страна на добро отношение – 20 мин.
  3. Кратки видеа от интернет, подходящи за деца по темата – 10 мин.
  4. Обсъждане на правата на децата и начините за сигнализиране и справяне с насилието – 10 мин.
  5. Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.

22. Уважавай родителите си; Уважавай учителите си

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Да напишат кратко есе какъв би бил идеалният родител и какъв би бил идеалният учител
  3. Споделяне на написаното и преживените емоции
  4. Да изработят благодарствена картичка по избор за родители или за учители
  5. Обясняване на задачите за домашно

23. Избери качеството пред количеството

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. По групи да опишат характеристики на добрия приятел и да ги напишат на флипчарт хартия
  3. Представяне на резултатите и обсъждане – Кое е по-добре: много приятели или малко, но качествени? И още: Разпознавам ли в себе си качествата на добрия приятел
  4. Всеки да напише петстишие за най-добрия си приятел – 10 мин.
  5. Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.

24. Определи най-важните черти на характера си

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Провеждане на психологически тест на проф. Мартин Селигман за определяне на силните страни на всяко дете
  3. Споделя по двойки резултатите от теста
  4. Обясняване на задачите за домашно.

25. Инструкции за лятна работа върху тетрадката по мъдрост

  1. Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
  2. Подготовка на финалната продукция – оформяне на изложбата и на визуалните материали
  3. Обясняване на задачите за домашно през лятото

26. Финална продукция – „Каквото посееш, това ще пожънеш“

  1. Генерална репетиция на продукцията
  2. Представяне пред родители, учители и гости

Учебна 2019/20 г.

I-ви срок
Начало
: 01 октомври 2019г.
Край: 04 февруари 2020 г.

II-и срок
Начало
: 06 февруари 2020 г.
Край: 31 май 2020 г.

Групи, часове и цени

Група Ден Час Цена първи срок Цена втори срок Място на провеждане
Група 6-15 г. събота 10.00 – 12.00 2 вноски х 210лв. 2 вноски х 210 лв.  база “Младост”

Възможност за плащане на вноски.

Групите стартират обучение при минимум 10 записани деца в група.

 

Записване

С предварително обаждане на GSM: 0893 /35 53 54 (за да проверите за наличност на свободни места).

Prof.d-r-Aleksandar-Iliev-e1516101964154 (1)

проф. д-р Александър Илиев – НАТФИЗ, Пловдивски университет, Carnegie Mellon USA – актьорско майсторство за театър и кино, сценични и екранни умения пред и зад кулисите и камерата

http://alexiliev.com/

_LAN3910-

маг. Таня Илиева, психолог, преподавател и докторант в Пловдивски университет по позитивна психология, творческо развитие на личността и възпитание на мъдрост в училищна възраст.

Преподавателите са на разположение за обратна връзка с родителите след всеки урок.

ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ

01.10.2019 Начало на учебната година

Юнити Академия

Птиците на фантазията – курс за развитие на актьорски и творчески умения

Обучението се провежда в:
сградата на училище “АРТИС”
ж.к. Младост 2
бул. “Андрей Ляпчев” 72
тел: 0893 35 53 54
e-mail: academy@unity.bg