ПТИЦИТЕ НА ФАНТАЗИЯТА
курс за развитие на актьорски и творчески умения
Креативността е поведение, което се учи и придобива – то е осезаемо и е от решаващо значение за развитието на човека.
.
Проф. Александър Илиев преподава по призната методика, по която в момента се работи в най-добрите училища на САЩ, Австралия и няколко класни европейски лицеи.
По време на курса децата развиват своето въображение и се научават на умения, с които свободно и артистично да се изразяват в сценичното и филмовото изкуство. Основните теми, по които ще се работи са свързани с разработка на добродетелите – любов, благодарност, състрадание, прошка, инициативност, храброст и др. Децата ще се учат сами да създават и разиграват сюжети по тези общочовешки проблеми, ползвайки собствената си фантазия. Успоредно с това ще се разработват и вече познати сюжети от съкровищницата на изкуството – митове, обреди, приказки, легенди, сказания, народни умотворения, драматургия за театър и кино. Поради синтетичната природа на театъра и киното, децата неусетно ще преминават през всички изкуства.
Най-важната характеристика на курса обаче е продукцията. Всеки седмичен блок тя ще бъде създавана и заснемана за учебен и семеен архив. Така децата ще могат да се учат от собствените си пропуски и успехи; родителите ще следят качеството на обучението и прогреса на своите деца; семействата ще имат заснети спомени от периода на ученичеството на техните наследници; училището ще документира и съхрани една съвременна методология за възпитание на ранна мъдрост в учениците и развитие на тяхната творческа фантазия в действие.
Умения и качества, които се придобиват:
- актьорско майсторство;
- доверие, сътрудничество и общуване в група;
- концентрация;
- координация на тялото и движението в пространството;
- способност за слушане, наблюдение и взаимодействие;
- синхронизация чрез движение;
- изразяване чрез движението на тялото – форма на тялото, мимика, жест;
- способност за импровизация и изграждане на етюд;
- развиване на гласа;
- способност за изразяване на вътрешния свят;
- способност за представяне на идеи и изразяване пред публика;
- въображение и абстрактно мислене;
- способност да свържат на пръв поглед неподходящи неща и да синтезират знания и информация;
- формиране на различаващи способности и способности за взимане на решения;
- способност за създаване на линията на историята и работа върху драматургичен текст.
През учебната 2020/2021 г. проф. Александър Илиев ще преподава в Юнити Академия на една група деца – съботна от 13,30 до 15,30 часа. Целогодишно заниманията са разпределение в 26 двойни учебни часа за всяка група.
Със съдействието на Частно СОУ за изкуства и чужди езици “Артис” заниманията и заснемането на филмовите откъси ще се провеждат в сградата на училището в кв. “Младост 2″, бул. Андрей Ляпчев” 72.
Курсът ще включва четири части:
1. Общуването без думи – активно, неутрално, пасивнотта чрез изкуствата
- Запознаване с учениците
- физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- правене на скулптури
- градината на скулптурите
- фоторазкази в пози
2. Играта – правила, състезание, победители
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Принципи на куклата
- Състезанието на буболечките
- Малките животни
3. Театърът – нещо, което се случва между актьор и зрител
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Принципи на маската
- Роб и господар
- Телефонни спорове
- Самолетът на щастието
4. Пантомимата – действие, отношение, образ
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Принципи на илюзията
- Дръж крадеца
- Сътворението на света
- Тъмната стая
5. Танцът – стъпки, чувство, абстракция
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Следвай ритъма
- Страсти във времето
- Кръгови ритуали
- Борбата на огъня и водата
6. Циркът – смях, страх и съвършенство
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Аз го мога, ти не
- Папагал и пародист
- Жанровете като клоуни
- Парад и шари-вари – 10 мин.
7. Фотографията – светлопис, композиция, характер
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Светлина и сянка
- Селфи от мястото на случване
- Реклама на предмет
- Начини да се забавляваме заедно
8. Киното – движение, видима енергия, гледна точка
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Планове и движения на камерата
- Трите вида монтаж
- Трите вида филми
- Моят първи филм
9. Телевизията – интерес, актуалност, заразителност
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Предаването, което обичам
- Това не са новини
- Пародия на сериал
- Като на мач – 10 мин.
10. Умението да давам и получавам – Коледна продукция
- Работа по сценария за Коледната продукция
- Репетиция на Коледната продукция
- Представяне на Коледната продукция
- Обратна връзка, разговор със зрителите
11. Пластичните изкуства – линия, цвят, обем
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Рисуване по длани, стъпала, профили
- Рисуване с тела на обекти
- Общо послание с картина
12. Музиката – тон, мелодия, хармония
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Говорещи хорове, корифей, строфа, антистрофа
- Свирене на перкусионни инструменти
- Нашият химн
13. Литературата – слово, разказ, смисъл
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Митът за Орфей и Евридика, разказ с продължение
- Митът, превърнат в действие; словото, превърнато в картина
- Моето изречение, добавка към този мит
14. Архитектурата – пространство, функционалност, сигурност
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Архитектоника на тялото и речта, конструктивни упражнения
- Изработка на куб и обиграване на куба
- Създаване на Дядовата ръкавичка, разиграване на приказката
15. Модата – подчиненост, фантазия, стил
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Пижамено парти, парти на духовете, парти на сънищата
- Проект за футуристично облекло
- Ревю на моя най-добър костюм
16. Комедия – структура на гега (трик, гег, слапстик, нонсенс)
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Тялото като най-добрият реквизит на актьора
- Гласово подражание
- Бременските музиканти като пародия
17. Драма – структура на конфликта (безситуационност, безконфликтност, колизия, същински сблъсък)
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Телефонен разговор, кресчендо и декресчендо
- Играчка-плачка, градация, деградация
- История без край, продължавана от всеки следващ
18. Трагедия – структура на невъзможността (съдба, вина, изкупление)
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Изкачване на Еверест, физическо упражнение
- Разкази за стихии
- Рагнарок или падението на боговете
19. Герой – човек, готов да умре за идеите си
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Моят любим герой, изигран в една минута
- Парад на приказните герои
- Битката на титаните на забавен кадър
20. Нашата телевизия – предаванията / нашата пиеса – случката
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Моето любимо предаване / случката и проблемът в пиесата
- Пародия на най-смотаното предаване 8 пародия на пиесата
21. Нашата телевизия – рекламите / нашата пиеса – противоборството
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Най-добрите реклами / играем само добрия
- Реклама на зададени предмети / играем само лошия
22. Нашата телевизия – филмите / нашата пиеса – победата
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Най-скучните филми / финалът на пиесата и крахът на лошите
- Филм с неясен край / финалът на пиесата в полза на лошите
23. Нашата телевизия – един ден в ефир / нашата пиеса – всичко без зрители
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правогово
- Създаване на ТВ програма за деня / създаване на спектакъла
- Изиграване на програмата / изиграване на спектакъла
24. Нашата телевизия – повторение в ефир / нашата пиеса – всичко със зрители
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор
- Допълване на ТВ програма за деня / допълване на спектакъла
- Изиграване на програмата / изиграване на спектакъла
25. Нашата телевизия – гости и интервюта / нашата пиеса – кадър по кадър
- Физическа и говорна загрявка; пластика и правоговор – 10 мин.
- Допълване на ТВ програма за деня / допълване на спектакъла – 10 мин.
- Изиграване на програмата / изиграване на спектакъла – 40 мин.
26. Финална продукция – „Каквото посееш, това ще пожънеш“
- Генерална репетиция на продукцията
- Представяне пред родители, учители и гости
Програма втори блок “Мъдрост и въображение”
1. Въведение в мъдростта чрез изкуствата
- Запознаване с учениците
- Нарисувай семейството си
- Разделяне на групи, всеки представя семейството си на другите
- Споделяне на представител от всяка група и дискусия
- ВАЖНО – подготовка на въпроси за дискусията
2. Любопитство; Творчество
- По един въпрос на тема „Моята бъдеща професия?“ листчета от всяко дете, размяна на листчетата и отговори
- Отговор за 1 минута от преподавателя
- Строеж на мечтания дом за всички по групи
- Обясняване на задачите за домашно
3. Ученолюбие; Постоянство
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Намиране на информация по групи за Салвадор Дали, Антонио Гауди, Мигел де Сервантес и създаване на табло с рисунки, текстове, фотографии до 5 броя
- Коментари и обсъждане на таблата
- Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.
4. Здрава преценка; Правѝ умни избори
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Решение на една ситуация от три групи, кавказкият тебеширен кръг, записване на флипчарт на стратегията
- Споделяне и разкриване на решението на Аздак
- Написване на четиристишие от всеки по темата и прочитане
- Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.
5. Социална интелигентност; Работа в екип
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Разделяне по групи и упражнение Дядовата ръкавичка, избор на роли на животни, разпределяне на животните в къщата, написване на 5 правила, представяне на проекта
- Обсъждане на резултатите
6. Мъдрост; Благоразумие
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Дискусия на тема вредни храни, компютърни игри, опасни занимания, какво не трябва да се прави и защо, какво да го замени и защо
- Телевизионно предаване по тези теми, разиграване на ситуации в кадър
- Обясняване на задачите за домашно
7. Смелост
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Разказ за най-смелия герой
- Прочит и обсъждане на разказите
- Обясняване на задачите за домашно
8. Почтеност; Справедливост
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Разказ ни пиесата „Животът е сън“ на Калдерон и три рисунки по групи върху темата
- Обсъждане на рисунките
- Обясняване на задачите за домашно
9. Доброта; Смирение
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Записване на пет добри постъпки към семейство и приятели, по една на човек
- Прочитане и обсъждане на написаното.
- Научаване на молитвата на Вазов и изпълнение дума по дума пред камерата от всички.
- Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.
10. Умението да давам и да получавам – Коледна продукция
- Работа по сценария за Коледната продукция
- Репетиция на Коледната продукция
- Представяне на Коледната продукция
- Обратна връзка, разговор със зрителите
11. Обич
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Упражнение в движение – прегърни всеки, по музика
- Символ на любовта от пластилин, без сърчица
- Обсъждане на творбите
- Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.
12. Лидерство; Самоконтрол
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Моята мечта, какво искам да мога да правя, план в три точки за постигане до края на годината или в по-кратък срок.
- Споделяне по групи
- Водене на другите на опашка и смяна на водачите
- Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.
13. Обич към красотата; Духовност
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Разказ за Рождество Христово и героите в него
- Изработка на паноптикум по групи
- Обсъждане на произведенията
- Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.
14. Благодарност; Прошка
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Пет неща, за които съм благодарен и прощавам на майка и пет на татко и споделяне
- Разходка, спиране и благодарност на другия за нещо
- Да благодаря на един учител пред камерата
- Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.
15. Надежда; Бъди позитивен
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Разучаване на песента „Надежда“ с текст на Джани Родари, заснемане
- Последната ми най-висока оценка, какво направих добре за да я постигна; какво бих направил по-добре следващия път в таблица
- Анализ на резултатите
- Обясняване на задачите за домашно
16. Чувство за хумор
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Изкуството на карикатурата
- Аз и моите приятели, карикатура молив
- Обсъждане на произведенията
- Хор на смеха в две групи и заснемане
- Обясняване на задачите за домашно
17. Ентусиазъм
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Разказ за най-щастливата ми случка – ТВ интервю по групи
- Обсъждане на ТВ предаване
- Обясняване на задачите за домашно
18. Уважавай различните
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Игра на опозиции, да напишат обратното на зададеното и предимствата на двете страни
- Кръгово рисуване по категории
- Обсъждане на изложбата
- Обясняване на задачите за домашно
19. Бъди пример за другите; Избери да даваш всеки ден най-доброто от себе си
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Есе на тема Кой е моят идол; 5 неща, които харесвам в него/нея
- Споделяне в групи
- Споделяне пред всички – по какво приличам аз на моя идол
- Обща дискусия брейнсторминг – как да давам всеки ден най-доброто от себе си
- Обясняване на задачите за домашно
20. Помагай на другите
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група – 15 мин.
- Децата се групират в отбори – имат да подредят пъзел с липсваща част от техния пъзел и една излишна част от пъзела на друг отбор– 20 мин.
- Обсъждане на извлечените поуки – 10 мин.
- Споделяне на случки за взаимопомощ – 10 мин.
- Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.
21. Спри насилието
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група – 15 мин.
- Графика – лист разделен на две: от лявата страна децата рисуват графика на случки на насилие, от дясната страна на добро отношение – 20 мин.
- Кратки видеа от интернет, подходящи за деца по темата – 10 мин.
- Обсъждане на правата на децата и начините за сигнализиране и справяне с насилието – 10 мин.
- Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.
22. Уважавай родителите си; Уважавай учителите си
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Да напишат кратко есе какъв би бил идеалният родител и какъв би бил идеалният учител
- Споделяне на написаното и преживените емоции
- Да изработят благодарствена картичка по избор за родители или за учители
- Обясняване на задачите за домашно
23. Избери качеството пред количеството
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- По групи да опишат характеристики на добрия приятел и да ги напишат на флипчарт хартия
- Представяне на резултатите и обсъждане – Кое е по-добре: много приятели или малко, но качествени? И още: Разпознавам ли в себе си качествата на добрия приятел
- Всеки да напише петстишие за най-добрия си приятел – 10 мин.
- Обясняване на задачите за домашно – 5 мин.
24. Определи най-важните черти на характера си
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Провеждане на психологически тест на проф. Мартин Селигман за определяне на силните страни на всяко дете
- Споделя по двойки резултатите от теста
- Обясняване на задачите за домашно.
25. Инструкции за лятна работа върху тетрадката по мъдрост
- Обсъждане на домашното и споделяне на учениците в група
- Подготовка на финалната продукция – оформяне на изложбата и на визуалните материали
- Обясняване на задачите за домашно през лятото
26. Финална продукция – „Каквото посееш, това ще пожънеш“
- Генерална репетиция на продукцията
- Представяне пред родители, учители и гости
Учебна 2021/22 г.
Старт на първи модул: 09.10.2020 г.
Групи, часове и цени
Такса на модул/брой занимания | Годишна такса/брой занимания |
---|---|
3х315лв/ Една вноска от 315лв. покрива 9 занимания | 945лв./ 54 учебни часа (27 занимания x 2 уч. ч) |
Групите стартират обучение при минимум 10 записани деца в група.
Записване
С предварително обаждане на GSM: 0893 /35 53 54 (за да проверите за наличност на свободни места).
проф. д-р Александър Илиев – НАТФИЗ, Пловдивски университет, Carnegie Mellon USA – актьорско майсторство за театър и кино, сценични и екранни умения пред и зад кулисите и камерата.
Представяне на работата на проф. д-р Александър Илиев в Carnegie Mellon USA https://www.youtube.com/watch?v=Ma2_uk1nctI
Преподавателите са на разположение за обратна връзка с родителите след всеки урок.
ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
09.10.2021 | Старт на първи модул |
Юнити Академия
Птиците на фантазията – курс за развитие на актьорски и творчески умения
Обучението се провежда в:
сградата на училище “АРТИС”
ж.к. Младост 2
бул. “Андрей Ляпчев” 72
тел: 0893 35 53 54
e-mail: academy@unity.bg
Здравейте на целия екип от Unity Академия!
Благодарим Ви!
И ние благодарим на дъжда….
И ние изпитахме радост…
Благодарим на Вас и на децата, не знаехме че сте стигнали толкова далеч, въпреки, че никога не сме се съмнявали!
Вие ни накарахте и ние, зрителите, да се превърнем в участници и да не усетим кога и как свърши спектакъла.
Сцената, децата, небето, всичко беше прекрасно и магично….
Това, което видяхме и усетихме е просто и ясно – Любов !
Пожелаваме Ви да не спирате да обичате така…
и да продължавате да създавате щастие!
Страхотна организация, приятели! Влагате цялото си сърце и душа в работата си! Подарихте ни една незабравима вечер и на нас и на децата!
Здравейте,
Получихме вашите снимки и музикални клипове. Прекрасно сте се справили с всичко. Благодаря на екипа на Академия Юнити за цялостното Ви творчество, за това че се грижите за нашите деца, за това, че се стараете своевременно и пълноценно да ни информирате. Благодарни сме също и, че чувате нашите деца, техния зов за знания и също, че успявате да запечатите техните усмивки, трепет и искрата, която ги води напред. Благодарни сме Ви и кандидатстваме отново.
Здравейте,
на пръв поглед изглежда лесно да се произнесе думата “Благодаря”, но уверявам ви за мен, се оказа трудна задача. Струва ми се, че каквото и да кажа, няма да мога, да изразя голямата си благодарност към вас. Човек се учи докато е жив. Та така и аз с ваша помощ, разбрах, че думи като човечност, доброта, разбирателство, съпричастност не са потъпкани. Добродетели, които вие успяхте да затвърдите в децата. Едно ново и вълнуващо преживяване, беше присъствието на моята дъщеря, на летния лагер на Юнити Академия.
…Възможността дъщеря ми да вземе участие в подготовката и представянето на фестивала “Талантът обича всяко дете” й донесе още повече позитивизъм и приятни емоции. Показа й моралните ценности, които трябва да следва занапред. Помогна й да осъзнае, че във всяко дете, “спи” талант, чакащ да бъде открит и развиван. Затова пожелавам на всички деца да не спират, защото само така нещата се случват. Отправям едно голямо и искрено БЛАГОДАРЯ, към целия екип на Юнити Академия!
Юнити за мен е уникална възможност, стъпка, която ми помага да се развивам и да вървя към това, в което искам да се превърна в бъдеще. Всичко, което правим в Юнити ни дава възможност да го творим в екип. Всеки дава своето предложение за съответна идея, участва и го реализира със съдействието на преподавателите, които се превърнаха за мен в приятели. Благодаря, че ми дадохте възможност да вляза във вашето семейство и да развивам таланта си. Вие ми позволихте да мечтая и да видя по-ясно бъдещето си. Признателна съм.
Фестивалът “Талантът обича всяко дете” беше много осветляващо преживяване. Енергията и желанието на децата бяха впечатляващи. Вярваме, че възможността повече подрастващи да творят и да се изявяват в такава атмосфера, може да повлияе положително на обществото като цяло!
Много ми хареса обучението, което се провеждаше в гората по време на лагера. За първи път участвам в провеждане на лагерен огън на поляната. Хареса ми как си разказвахме истории и пеехме песни около огъня. Хареса ми да работя с много деца в екип, как с децата си помагахме при подготовката на рождения ден на Криси.