STEM
6+ и 8+
Мислим, задаваме въпроси,
проектираме, създаваме, постоянстваме,
сътрудничим, опитваме, намираме решения,
изобретяваме, споделяме наученото.
.
STEM – наука, технологии, инженерство и математика
Едно от основните предимства на STEM обучението е интеграцията на отделените предмети в учебната програма за реализиране на по-голям проект. Това позволява на децата да разберат връзките между предметите, които изучават в училище. Това помага на децата да си отговорят на въпроси, като: „Защо ми е необходимо това знание?“, „Къде ще използвам, това което уча?“
Проектния принцип на обучение позволява по-дълбокото изследване на даден проблем. Проектът позволява различни групи деца да разработят няколко самостоятелни решения на един и същи проблем. Работата върху разрешаване на определен проблем учи децата да планират, организират и проучват. Практичните занимания спомагат за развиване на способности и умения, необходими за реализацията на проекта. Децата използват направените изследвания за създаване на дизайна, тестването, оценката и корекциите в решението.
Цели на обучението:
- Предимството на STEM образованието е интегрирането и прилагането на учебен материал от различни дисциплини. Това дава възможност на учениците да разберат връзката между предметите, които изучават.
- STEM програмата е ефективна, защото е цялостна. Най-лесният и добър начин, демонстриран досега, е чрез широкоспектърна учебна програма, базирана върху проект. Това помага на учениците да отговорят на въпросите “Защо трябва да зная това?” и “Къде и кога ще използвам всичко това?”.
- Проектно ориентираната учебната програма дава възможност за задълбочено проучване на поставен проблем. Проектът е подбран, така че да позволи на различни групи ученици, да разработят няколко различни решения на една и съща задача. Задачата предоставя възможност за планиране, организиране и провеждане на научно проучване.
- Подготвителните занимания дават на учениците необходимите умения и знания, които да използват в „точния момент“. Учениците използват информацията от своите изследвания в проектирането, създаването на прототипи, тестването, оценката, и редизайна на решението.
- Проектно ориентираното STEM обучение дава на учениците основата, необходима за бързо и успешното навлизане в училищните и университетските учебни програми. В Европа и САЩ редица гимназии и колежи провеждат изследвания на учениците си, които са участвали в STEM програми. Всички те отчитат по-висок среден успех и по-добра подготовка за следващите стъпки в обучението и реализацията на тези ученици.
Обучението по STEM е двугодишно.
ПРОГРАМА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО STEM 6+
ПЪРВИ СРОК
I. ВЪВЕДЕНИЕ ВЪВ ФИЗИКАТА. ПРОСТИ МЕХАНИЗМИ.
1. Значение, обхват. Минало, съвремие и бъдеще.
2. Клин и Винт.
3. Лост.
4. Наклонена равнина.
5. Макара.
6. Колело и ос.
II. СИЛИ.
1. Сила на гравитацията.
2. Центробежна сила.
3. Опън. Натиск. Срязване. Усукване.
III. МЕХАНИКА И ДИНАМИКА.
1. Статика и движение.
2. Сила, момент, въртящ момент.
3. Енергия. Кинетична и потенциална.
4. Път, скорост, ускорение.
ВТОРИ СРОК
IV. ИНДУСТРИАЛНАТА РЕВОЛЮЦИЯ.
1. Конвейер
2. Вериги
3. Колело, зъбна предавка.
4. Електромотор.
5. Най-великите изобретения на съвремието.
V. ЕКОЛОГИЯ. ЕНЕРГИЯ ОТ ПРИРОДАТА.
1. Стари източници на енергия. ТЕЦ, ВЕЦ, АЕЦ.
2. Съвременни методи – соларни панели.
3. Вятърни мелници.
4. Термопомпи.
5. Енергия от рециклиране.
VI. ИЗГОТВЯНЕ НА ФИНАЛЕН ПРОЕКТ "ФАБРИКА НА БЪДЕЩЕТО".
1. Проектиране. Етапи и принципи на работа в екип.
2. Макетиране. Изготвяне на финални материали.
ПРОГРАМА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО STEM 8+
ПЪРВИ СРОК
I. СТРОЕЖ НА ВЕЩЕСТВАТА.
1. Градивни частици. Атоми и молекули.
2. Видове структури.
3. Агрегатни състояния.
4. Плътност на материала.
II. МАГНЕТИЗЪМ И ЕЛЕКТРИЧЕСТВО.
1. Електромагнетизъм. Явления в природата.
2. Електрически заряд. Електростатика.
3. Видове електрически вериги. Последователни, успоредни.
III. ОПТИКА.
1. Принципи на оптиката.
2. Светлина. Отражение на светлината.
3. Спектър на светлината. Цветове.
4. Леща. Видове и използване. Окото като оптичен уред.
5. Монитори. Цветови формати. RGB, CMYK.
6. Холограма.
ВТОРИ СРОК
IV. ЗВУК.
1. Въведение.Трептения.
2. Вълна в природата
3. Звук и слух.
4. Приложения на звука и ултразвука.
V. СЛЪНЧЕВА СИСТЕМА.
1. Слънце и звезди.
2. Галактики. Черни дупки. Теории за времето и пространството.
VI. ФИНАЛЕН ПРОЕКТ. "НАШИЯТ ИНТЕРАКТИВЕН РАЗКАЗ ЗА СВЕТА".
1. Проектиране. Сториборд. Методи на разказване на идеята.
2. Създаване на завършен идеен продукт. Макет, графично и вербално представяне.
Учебна 2018/19 г.
I-ви срок
Начало: 08 октомври 2018 г.
Край: 04 февруари 2019 г.
.
II-и срок
Начало: 06 февруари 2019 г.
Край: 31 май 2019 г.
Групи, часове и цени
Група | Ден | Час | Цена първи срок | Цена втори срок | Място на провеждане |
---|---|---|---|---|---|
6+ години | понеделник | 16.30-18.30 | 2 вноски х 155 лв. | 2 вноски х 155 лв. * | база “Иван Вазов” |
8+ години | сряда | 16.30-18.30 | 2 вноски х 155 лв. | 2 вноски х 155 лв. * | база “Иван Вазов” |
8+ години | неделя | 10.00-12.00 | 2 вноски х 155 лв. | 2 вноски х 155 лв. * | база “Младост” |
* + 75 лв. такса за реализация на завършващ проект.
Цена за еднократно посещение – 25 лв./2 астр. часа.
Възможност за плащане на вноски.
Групите стартират обучение при минимум 6 записани деца в група.
Записване
С предварително обаждане на GSM: 0893 35 53 54 (за да проверите за наличност на свободни места).
Завършване на учебната 2016/2017 г.












ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ
08.10.2018 | Начало на учебната година |
Юнити Академия
Клуб “Еврика”
Обучението на седмичните групи се провежда в:
сградата на училище “АРТИС”
ж.к. Иван Вазов,
ул. “Димитър Манов” 18
Обучението на съботните групи се провежда в:
сградата на училище “АРТИС”
ж.к. Младост 2
бул. “Андрей Ляпчев” 72
тел: 0893 35 53 54
e-mail: academy@unity.bg